علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لاری لوهیکوسکی، متخصص ارتباطات و کارآفرین مستقر در فنلاند، پس از اینکه ماسک تویی تر را در اختیار گرفت، به صورت دستی مکالمات DM خود را حذف کرد اما همچنین تصمیم گرفت از این شرکت بخواهد آن ها را از سیستم های خود حذف کند.

لوهیکوسکی می گوید: من پیام های مستقیم من در تویی تر را رابط کاربری نمی بینم، اما فکر می کنم که آن ها هنوز در سرور خود هستند.

توییتر در ابتدا با پیام کوتاهی به درخواست او پاسخ داد و به او توصیه کرد برای خلاص شدن از شر پیام‌ها، حساب کاربری خود را حذف کند، که لوهیکوسکی می‌گوید این چیزی نیست که خواسته شده است. (در ماه نوامبر، نویسنده این مقاله از توییتر درخواست کرد تا DM های خود را حذف کند و پاسخ یک خطی مشابهی از توییتر دریافت کرد.) توییتر که دیگر بخش ارتباطات ندارد، به درخواست WIRED برای اظهار نظر پاسخ نداد. خط‌مشی‌های آن می‌گوید: «وقتی حساب شما حذف شد، حساب شما دیگر در سیستم‌های ما در دسترس نیست.» مشخص نیست که آیا این بدان معنی است که داده ها به طور کامل حذف شده اند یا در داخل در دسترس نیستند.

Lohikoski که می گوید تویی تر به GDPR احترام نمی گذارد، به رگولاتور داده فنلاند و همچنین رگولاتور داده ایرلند، نهادی که در درجه اول بر تویی تر در اروپا نظارت می کند، شکایت کرد.

ویل پیام مشابهی دریافت کرد و به رگولاتوری ایرلند و همچنین دفتر کمیسر اطلاعات بریتانیا (ICO)شکایت کرد.

TechCrunch همچنین شکایات مربوط به حذف پیام رسان ها را مورد بررسی قرار داده است.

ICO به Veale گفت که پاسخ توییتر "با الزامات قانون حفاظت از داده ها مطابقت نداشت" زیرا به این درخواست پاسخ مناسبی نداد و فقط "اطلاعات کلی" را در مورد حذف حساب های توییتر ارائه کرد. ICO گفت که در توییتر خواهد نوشت. شرکت‌هایی که از قوانین GDPR پیروی نمی‌کنند ممکن است مسئول جریمه‌های سنگین یا اقدامات اجرایی باشند - اگرچه در این شرایط نادر است.

در 18 ژانویه، لوهیکوسکی می گوید که یک ایمیل "غافلگیرکننده" از توییتر دریافت کرده است. توصیه‌های مرکز راهنمایی توییتر در مورد DM را تکرار کرد. مستقیماً به نکات مطرح شده در درخواست اولیه پاسخ نداد. لوهیکوسکی می گوید: "این دوباره به درخواست من پاسخ نمی دهد." (ICO به Veale گفت که توییتر نیز در همین زمان به او پاسخ داده است؛ با این حال، به نظر می رسد که این پیام را به آدرس ایمیلی که متعلق به Veale نیست ارسال کرده است. ICO به شرکت گفته است که توضیح دهد که چگونه این اتفاق افتاده است.) یک ICO سخنگوی می گوید که با افسر حفاظت از داده های توییتر "درگیر گفتگو" است و تاثیرات تغییرات توییتر تحت نظارت ماسک را ارزیابی می کند. ICO در مورد شکایات مربوط به حذف DM ها اظهار نظری نکرد

از زمانی که ماسک مسئولیت تویی تر را بر عهده گرفت، این شرکت در تلاش بوده تا به قانون گذاران اطمینان دهد که تعهدات خود به ویژه در اروپا را جدی می گیرد.

مقامات اروپایی تویی تر را به خاطر تعلیق خبرنگاران و تغییر دسترسی API آن به روش هایی که می تواند بر تحقیقات ضداطلاعات تاثیر بگذارد، مورد انتقاد قرار داده اند.

تویی تر همچنین احتمالا تحت شدیدترین لایه قانون جدید خدمات دیجیتال اروپا قرار می گیرد که می تواند شرکت ها را به دلیل عدم رعایت قوانین آن با جریمه های زیادی مواجه کند.

تویی تر ادعا کرده است که می خواهد رمزنگاری end - to - end را به پیام رسان های خود معرفی کند، اما این کار ممکن است کمی طول بکشد، اگر تا آن زمان چنین اتفاقی رخ دهد، احتمالا بهتر است که اطلاعات حساس را در پیام رسان ها وارد نکنید، در عوض باید یک پیام رسان رمزنگاری شده مانند سیگنال را در نظر بگیرید.

ویل می‌گوید در نهایت، شرکت‌های فناوری بزرگ تلاش می‌کنند خود را به گونه‌ای قرار دهند که تصمیم بگیرند حقوق اطلاعاتی افراد چیست و چه اطلاعاتی را باید در اختیار مردم قرار دهند. ویل خدمات «دانلود داده‌های شما» شرکت‌های فناوری را برجسته می‌کند که پست‌ها، عکس‌ها و سایر داده‌های خود را در اختیار مردم قرار می‌دهند، اما به نظر می‌رسد از ارائه اشکال دیگر داده‌ها مانند اطلاعات تحلیلی اجتناب می‌کنند. ویل می‌گوید: «ما واقعاً از میزان اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط این شرکت‌ها اطلاعی نداریم. "مشکل اصلی واقعی این است که این شرکت ها چیزهایی را که شبیه حقوق اطلاعاتی هستند در پشت رابط های کاربری جعلی پنهان می کنند.

بیشتربدانید

 

 

  • sanaz bbb
  • ۰
  • ۰

چربی ها چگونه در بدن جذب می شوند؟

هنگامی که غذاهای چرب هضم شدند، تری گلیسیرید آنها به اسیدهای چرب و گلیسرول جداگانه تجزیه می شود.

اسیدهای چرب با زنجیره بلند اشباع و غیراشباع هر دو در جریان خون جذب می شوند، با کلسترول و پروتئین بسته بندی می شوند و به سراسر سیستم منتقل می شوند تا به عنوان چربی بدن استفاده یا ذخیره شوند.

اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و زنجیره متوسط به طور متفاوتی جذب می شوند. به جای اینکه در سراسر بدن شما منتقل شوند، مستقیماً به کبد می روند، جایی که می توانند به کتون تبدیل شوند و به عنوان یک منبع انرژی سریع استفاده شوند. علاوه بر این، ممکن است در مقایسه با اسیدهای چرب با زنجیره بلند، کمتر به عنوان چربی ذخیره شوند.

کلسترول چیست؟

کلسترول ماده ای مومی است که تنها در غذاهای حیوانی یافت می شود. برخلاف اسیده ای چرب، این ماده انرژی لازم را تامین نمی کند. با این حال بدن شما برای تولید هورمون های استروئیدی، ویتامین D و اسیده ای صفراوی که به هضم چربی کمک می کنند، به آن نیاز دارد.

همه سلول های شما کلسترول تولید می کنند. در واقع بیشتر کلسترول موجود در خون شما از بدن شما می آید تا غذایی که می خورید. کلسترول رژیمی معمولا سطح کلسترول خون را خیلی بالا نمی برد و در نتیجه خطر بیماری قلبی را افزایش نمی دهد.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%84

چه نوع چربی باید بخورم؟

توصیه می کنیم چربی هایی را مصرف کنید که به طور طبیعی در غذا وجود دارند و حداقل فرآوری شده اند.

برای چندین دهه، انجمن قلب آمریکا و سایر سازمان های بهداشتی به مردم توصیه کرده اند که مصرف چربی های اشباع خود را کاهش دهند. متأسفانه، این توصیه بیشتر بر اساس مطالعات مشاهده‌ای با کیفیت پایین است.

با این حال، اکثر مرورهای سیستماتیک کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده - که قوی‌ترین نوع شواهد در نظر گرفته می‌شوند، در نشان دادن ارتباط بین چربی اشباع شده و بیماری قلبی شکست خورده‌اند. به همین دلیل، نقش چربی های اشباع شده طبیعی در یک رژیم غذایی سالم اکنون در حال تجدید نظر است.

به طور کلی، چربی اشباع شده برای سلامتی خنثی به نظر می رسد. در راهنمای ما در مورد چربی اشباع بیشتر بیاموزید.

چربی اشباع شده در تعدادی از غذاهای سالم یافت می شود که می توان و احتمالاً باید در یک رژیم کتو متعادل یا کم کربوهیدرات از آنها لذت برد.

علاوه بر این، هیچ غذایی حاوی 100٪ چربی اشباع، تک غیراشباع یا چند غیراشباع نیست. به عنوان مثال، گوشت قرمز حاوی مقادیر تقریبا مساوی چربی تک غیراشباع و اشباع شده، به علاوه مقدار کمی چربی غیراشباع چندگانه است

با این حال، در برخی غذاها معمولاً یک نوع چربی غالب است. به عنوان مثال، کره منبع خوبی از چربی های اشباع شده و روغن زیتون منبع خوبی از چربی های تک غیراشباع است.

در زیر چندین منبع سالم از هر نوع چربی آورده شده است.

  • sanaz bbb