علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پازل های تصویری بازی های جذاب و آموزنده ای هستند که می توانند برای کودکان مزایای زیادی داشته باشند. برخی از این مزایا عبارتند از:

- به افزایش هماهنگی چشم و دست کودک کمک می کند. کودک با قرار دادن قطعات پازل در کنار هم، تصویر اولیه پازل را می سازد و به این ترتیب بین چشم ها، دست ها و مغز خود ارتباط برقرار می کند.

- مهارت های حرکتی کودک را تقویت می کند. پازل ها به بچه ها کمک می کنند که مهارت های حرکتی ریز و درشت خود را تقویت کنند. این بازی های سرگرم کننده، موجب تقویت عضلات انگشتان کودکان می شوند و به آنها کمک می کنند که بتوانند چیزها را با دست بگیرند و نگه دارند.

- به تقویت مهارت های حافظه و توانایی های شناختی کودک کمک می کند. پازل ها اتصال بین اجزای مغز را تقویت می کنند. چون کودکان در سن رشد هستند و بهترین شرایط را برای تقویت و تکامل ذهنی دارند، درست کردن پازل از همه بیشتر برای کودکان مفید است. پازل ها برای یادگیری واژه ها، شکل ها، رنگ ها، حیوانات و … کارایی دارد.اهمیت پازل تصویری برای کودکان

- موجب تقویت مهارت های حل مسئله و تصحیح اشتباهات می شود. پازل باعث تقویت مغز و قوه تخیل می شود. چون کودک نیاز به برنامه‌ریزی و حل مسئله دارد و هرچه پازل جلو می‌رود احساس رضایت بیشتری ایجاد می‌شود. پازل نباید آن قدر آسان باشد که کودک علاقه اش را از دست بدهد و احساس خستگی کند، بلکه پازل باید کودک را به فک کردن مجبور کند تا پس از مقداری تلاش و کوشش فکری، بتواند بر آن پیروز شود.

- صبر و تمرکز کودک را بهبود می بخشد. پازل ها نه تنها برای رشد مغز کودک مفید هستند بلکه ارزان قیمت نیز می باشند. این بازی ها به کودک شما کمک می کنند تا کمی از تلویزیون، تبلت و رایانه فاصله بگیرد و ذهن او را برای چند ساعت درگیر یک سرگرمی سالم کند. علاوه بر این موجب آرامش کودک می شوند و ذهن او را به چالش می کشند.

  • sanaz bbb
  • ۰
  • ۰

اوپن سی وی یک کتابخانه متن‌باز برای پردازش تصویر و بینایی کامپیوتر است. این کتابخانه شامل بیش از ۲۵۰۰ الگوریتم است که می‌توانند برای تشخیص و بازشناسی چهره، شناسایی اشیاء، ردیابی حرکت، واقعیت افزوده و غیره استفاده شوند. اوپن سی وی روی سیستم‌عامل‌های مختلف مانند ویندوز، لینوکس، مک اواس، آی او اِس و اندروید قابل اجرا است. همچنین دارای رابط برنامه‌نویسی به زبان‌های سی، سی++، پایتون، جاوا و متلب می‌باشد.آموزش اوپن سی وی

OpenCV شبکه های عصبی

اوپن سی وی می‌تواند با شبکه‌های عصبی کار کند با استفاده از ماژول DNN که امکان بارگذاری و استفاده از مدل‌های پیش‌آموزش دیده را فراهم می‌کند. این ماژول قادر است الگوریتم‌های مختلف شبکه‌های عصبی را پشتیبانی کند، از جمله:

- شبکه‌های عصبی پیش‌رو (Feedforward Neural Networks)

- شبکه‌های عصبی بازگشتی (Recurrent Neural Networks)

- شبکه‌های عصبی کانولوشنال (Convolutional Neural Networks)

- شبکه‌های عصبی چندسر (Multi-Head Neural Networks)

برای استفاده از ماژول DNN، باید ابتدا یک شبکه عصبی را با یک فریم‌ورک مانند تنسورفلو، پایتورچ، کافه و غیره آموزش داده و سپس آن را به فرمت مناسب برای اوپن سی وی تبدیل کرده و بارگذاری کنید. سپس می‌توانید با استفاده از تابع net.forward() پیش‌بینی را روی تصاویر ورودی انجام دهید.

https://en.wikipedia.org/wiki/OpenCV

  • sanaz bbb