علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

  • ۰
  • ۰

چربی ها چگونه در بدن جذب می شوند؟

هنگامی که غذاهای چرب هضم شدند، تری گلیسیرید آنها به اسیدهای چرب و گلیسرول جداگانه تجزیه می شود.

اسیدهای چرب با زنجیره بلند اشباع و غیراشباع هر دو در جریان خون جذب می شوند، با کلسترول و پروتئین بسته بندی می شوند و به سراسر سیستم منتقل می شوند تا به عنوان چربی بدن استفاده یا ذخیره شوند.

اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و زنجیره متوسط به طور متفاوتی جذب می شوند. به جای اینکه در سراسر بدن شما منتقل شوند، مستقیماً به کبد می روند، جایی که می توانند به کتون تبدیل شوند و به عنوان یک منبع انرژی سریع استفاده شوند. علاوه بر این، ممکن است در مقایسه با اسیدهای چرب با زنجیره بلند، کمتر به عنوان چربی ذخیره شوند.

کلسترول چیست؟

کلسترول ماده ای مومی است که تنها در غذاهای حیوانی یافت می شود. برخلاف اسیده ای چرب، این ماده انرژی لازم را تامین نمی کند. با این حال بدن شما برای تولید هورمون های استروئیدی، ویتامین D و اسیده ای صفراوی که به هضم چربی کمک می کنند، به آن نیاز دارد.

همه سلول های شما کلسترول تولید می کنند. در واقع بیشتر کلسترول موجود در خون شما از بدن شما می آید تا غذایی که می خورید. کلسترول رژیمی معمولا سطح کلسترول خون را خیلی بالا نمی برد و در نتیجه خطر بیماری قلبی را افزایش نمی دهد.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%84

چه نوع چربی باید بخورم؟

توصیه می کنیم چربی هایی را مصرف کنید که به طور طبیعی در غذا وجود دارند و حداقل فرآوری شده اند.

برای چندین دهه، انجمن قلب آمریکا و سایر سازمان های بهداشتی به مردم توصیه کرده اند که مصرف چربی های اشباع خود را کاهش دهند. متأسفانه، این توصیه بیشتر بر اساس مطالعات مشاهده‌ای با کیفیت پایین است.

با این حال، اکثر مرورهای سیستماتیک کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده - که قوی‌ترین نوع شواهد در نظر گرفته می‌شوند، در نشان دادن ارتباط بین چربی اشباع شده و بیماری قلبی شکست خورده‌اند. به همین دلیل، نقش چربی های اشباع شده طبیعی در یک رژیم غذایی سالم اکنون در حال تجدید نظر است.

به طور کلی، چربی اشباع شده برای سلامتی خنثی به نظر می رسد. در راهنمای ما در مورد چربی اشباع بیشتر بیاموزید.

چربی اشباع شده در تعدادی از غذاهای سالم یافت می شود که می توان و احتمالاً باید در یک رژیم کتو متعادل یا کم کربوهیدرات از آنها لذت برد.

علاوه بر این، هیچ غذایی حاوی 100٪ چربی اشباع، تک غیراشباع یا چند غیراشباع نیست. به عنوان مثال، گوشت قرمز حاوی مقادیر تقریبا مساوی چربی تک غیراشباع و اشباع شده، به علاوه مقدار کمی چربی غیراشباع چندگانه است

با این حال، در برخی غذاها معمولاً یک نوع چربی غالب است. به عنوان مثال، کره منبع خوبی از چربی های اشباع شده و روغن زیتون منبع خوبی از چربی های تک غیراشباع است.

در زیر چندین منبع سالم از هر نوع چربی آورده شده است.

  • ۰۲/۰۱/۱۹
  • sanaz bbb

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی