علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

داروهایی برای کاهش خطر سرطان سینه

دو دارو تاموکسیفن و رالوکسیفن می توانند با مسدود کردن استروژن در بافت پستان به کاهش خطر سرطان پستان کمک کنند. رالوکسیفن معمولا تنها برای زنان مسنی که یائسگی را تجربه کرده اند، استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که رالوکسیفن می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان در آینده را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد.

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2749221#:~:text=aromatase%20inhibitor%20treatment.-,Aromatase%20inhibitors%20do%20not%20reduce%2C%20and%20may%20even%20increase%2C%20risk,cancer%20risk%20in%20postmenopausal%20women.

همچنین داروهایی به نام مهارکننده های آروماتاز برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه وجود دارد. این داروها که به عنوان آناستروزول عمومی یا اگزمستان فروخته می شوند، تولید استروژن را متوقف نمی کنند، بلکه با مهار تولید آروماتاز، آنزیمی که در بافت چربی یافت می شود، سطح آن را کاهش می دهند. در نتیجه، آروماتاز نمی تواند هورمون های دیگر مانند آندروژن را به استروژن تبدیل کند.

در حالی که این داروها گاهی اوقات شیمی درمانی نامیده می شوند، اما شیمی درمانی محسوب نمی شوند و عوارض جانبی معمول شیمی درمانی را ندارند. دکتر شارپ می گوید: وضعیت یائسگی بیمار و پروفایل عوارض جانبی هر دارو برای بیماران خاص بهتر است. این داروها یک قرص خوراکی منفرد هستند که برای ۵ سال مصرف می شوند.

در بیمارانی که سینه‌های متراکم دارند، ما اغلب معاینات سینه و مطالعات تصویربرداری از سینه را بهبود می‌بخشیم در حالی که آنها داروهای کاهنده خطر مصرف می‌کنند، زیرا تراکم سینه‌ها اغلب کاهش می‌یابد. ممکن است عوارض جانبی قابل توجهی در ارتباط با این داروها وجود داشته باشد، بنابراین آنها فقط برای بیمارانی تجویز می شوند که در معرض خطر قابل توجهی افزایش یافته سرطان سینه هستند، در صورتی که فواید آن بیشتر از خطرات باشد.

جراحی پیشگیرانه (پروفیلیک)

برخی از زنان ممکن است به جراحی کاهش خطر با برداشتن هر دو پستان علاقه مند باشند (ماستکتومی جانبی). دکتر شارپ می گوید شواهدی برای حمایت از این امر در بیماران با بالاترین خطر سرطان پستان، مانند بیماران با جهش BRCA ۱ / ۲ وجود دارد. با این حال، برای بیشتر بیماران، هیچ بهبودی در بقای کلی پس از ماستکتومی دو طرفه وجود ندارد.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%A9%D8%AA%D9%88%D9%85%DB%8C_%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87

او می‌گوید: «ماستکتومی دوطرفه کاهنده خطر محسوب می‌شود و خطر را از بین نمی‌برد، زیرا سرطان سینه همچنان می‌تواند روی دیواره قفسه سینه، در غدد لنفاوی یا در فاصله‌ای دور تکرار شود.»

"بیماران ممکن است به بازسازی سینه علاقه مند باشند. اگر آنها کاندید مناسبی پس از ملاقات با یک تیم پلاستیک و بازسازی باشند، بازسازی سینه ممکن است به صورت تاخیری در یک عمل جراحی بعدی یا به صورت فوری در زمان ماستکتومی در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که حتی پس از ماستکتومی دو طرفه، غربالگری مداوم با معاینات بالینی توصیه می شود اما تصویربرداری از پستان نظارت شده دیگر نشان داده نمی شود. اگر زنان در معرض افزایش خطر سندرم های سرطان پستان و تخمدان هستند، مانند BRCA ۱ / ۲، سپس ارجاع به زنان برای نظارت و بحث در مورد کاهش خطر با سالیپس دوجانبه توصیه می شود.

https://salemziba.com/blood/mean-corpuscular-volume/

 

  • sanaz bbb
  • ۰
  • ۰

رقبای خود را شناسایی کنید

این ساده به نظر می رسد، اما در واقع انواع مختلفی از رقبا وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آنها عبارتند از:

رقبای مستقیم: اینها مشاغلی هستند که محصولات و خدمات مشابهی را ارائه می دهند و مشتریان یکسانی را در منطقه جغرافیایی که کسب و کار شما به آن خدمات ارائه می دهد، هدف قرار می دهند.

رقبای ثانویه/غیر مستقیم: اینها مشاغلی هستند که محصولات و خدمات متفاوتی را ارائه می دهند و مشتریان متفاوتی را هدف قرار می دهند، اما در دسته کلی شما قرار می گیرند (به عنوان مثال، یک کارخانه شراب سازی و یک کارخانه آبجوسازی رقبای ثانویه هستند زیرا هر دو الکل می فروشند).

رقبای جایگزین: اینها مشاغلی هستند که محصولات و خدمات مختلفی را ارائه می دهند اما مشتریان یکسانی را در منطقه جغرافیایی شما هدف قرار می دهند.

کازیم توضیح می‌دهد: «برای یک کسب‌وکار حضوری مانند یک سالن ناخن، کیت‌های ناخن خانگی نمونه‌ای از رقابت جایگزین هستند. «در طول همه‌گیری، مردم عادت کردند که ناخن‌های خود را در خانه بکنند. این احتمالاً به بسیاری از مشاغل سالن ها تجاوز کرده است."

گاهی اوقات مشخص نیست که رقبای شما چه کسانی هستند. در این موارد، کاظم استفاده از سیستم طبقه بندی صنعت آمریکای شمالی (NAICS) را توصیه می کند.

با NAICS، به هر نوع کسب و کاری در کانادا یک کد شش رقمی داده می شود - از فروشگاه های اسباب بازی (NAICS 451120) تا خدمات آماده سازی مالیات (NAICS 541213). برای یافتن کد نوع کسب و کار خود می توانید وب سایت NAICS را با کلمه کلیدی جستجو کنید. سپس می توانید جداول داده Statistics Canada مربوط به کد NAICS خود را جستجو کنید تا اطلاعاتی مانند میانگین اندازه شرکت، هزینه های عملیاتی و دستمزد کارکنان صنعت خود را بیابید. این کمک می کند تا تصویری از نحوه انباشته شدن کسب و کار شما نسبت به بقیه حوزه های کاری خود ترسیم کنید.

کاظیم می‌گوید: «این معیارها می‌توانند بینش‌های جالبی به شما بدهند. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که به اندازه دیگران در صنعت خود در بازاریابی سرمایه گذاری نمی کنید، یا هزینه دستمزد شما بسیار بالاتر از حد متوسط است.

 

نقاط قوت و ضعف رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

در طول جلسه دو ساعته با تیم خود، مهم است که بتوانید به راحتی عملکرد رقبای خود را با عملکرد خود مقایسه کنید. کاظیم پیشنهاد می کند که با رتبه بندی رقبای خود در معیارهای ذکر شده در بالا در مقیاسی از 1 تا 10.

سپس، یک ارزیابی کتبی از نقاط قوت و ضعف هر رقیب تهیه کنید. به عنوان مثال، آیا آنها به دلیل موقعیت مکانی خود محبوب هستند؟ دید؟ کیفیت کارکنان آنها؟ قیمتشون خیلی بالاست؟ آیا محصول آنها فاقد ویژگی کلیدی مورد نیاز مشتریان است؟

همه چیزهایی را که باعث می شود مصرف کننده هر رقیب را انتخاب کند (یا انتخاب نکند) خلاصه کنید.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA_%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DB%8C

  • sanaz bbb