علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

علمی

به اشتراک گذاشتن مطالب علمی

  • ۰
  • ۰

رقبای خود را شناسایی کنید

این ساده به نظر می رسد، اما در واقع انواع مختلفی از رقبا وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آنها عبارتند از:

رقبای مستقیم: اینها مشاغلی هستند که محصولات و خدمات مشابهی را ارائه می دهند و مشتریان یکسانی را در منطقه جغرافیایی که کسب و کار شما به آن خدمات ارائه می دهد، هدف قرار می دهند.

رقبای ثانویه/غیر مستقیم: اینها مشاغلی هستند که محصولات و خدمات متفاوتی را ارائه می دهند و مشتریان متفاوتی را هدف قرار می دهند، اما در دسته کلی شما قرار می گیرند (به عنوان مثال، یک کارخانه شراب سازی و یک کارخانه آبجوسازی رقبای ثانویه هستند زیرا هر دو الکل می فروشند).

رقبای جایگزین: اینها مشاغلی هستند که محصولات و خدمات مختلفی را ارائه می دهند اما مشتریان یکسانی را در منطقه جغرافیایی شما هدف قرار می دهند.

کازیم توضیح می‌دهد: «برای یک کسب‌وکار حضوری مانند یک سالن ناخن، کیت‌های ناخن خانگی نمونه‌ای از رقابت جایگزین هستند. «در طول همه‌گیری، مردم عادت کردند که ناخن‌های خود را در خانه بکنند. این احتمالاً به بسیاری از مشاغل سالن ها تجاوز کرده است."

گاهی اوقات مشخص نیست که رقبای شما چه کسانی هستند. در این موارد، کاظم استفاده از سیستم طبقه بندی صنعت آمریکای شمالی (NAICS) را توصیه می کند.

با NAICS، به هر نوع کسب و کاری در کانادا یک کد شش رقمی داده می شود - از فروشگاه های اسباب بازی (NAICS 451120) تا خدمات آماده سازی مالیات (NAICS 541213). برای یافتن کد نوع کسب و کار خود می توانید وب سایت NAICS را با کلمه کلیدی جستجو کنید. سپس می توانید جداول داده Statistics Canada مربوط به کد NAICS خود را جستجو کنید تا اطلاعاتی مانند میانگین اندازه شرکت، هزینه های عملیاتی و دستمزد کارکنان صنعت خود را بیابید. این کمک می کند تا تصویری از نحوه انباشته شدن کسب و کار شما نسبت به بقیه حوزه های کاری خود ترسیم کنید.

کاظیم می‌گوید: «این معیارها می‌توانند بینش‌های جالبی به شما بدهند. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که به اندازه دیگران در صنعت خود در بازاریابی سرمایه گذاری نمی کنید، یا هزینه دستمزد شما بسیار بالاتر از حد متوسط است.

 

نقاط قوت و ضعف رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

در طول جلسه دو ساعته با تیم خود، مهم است که بتوانید به راحتی عملکرد رقبای خود را با عملکرد خود مقایسه کنید. کاظیم پیشنهاد می کند که با رتبه بندی رقبای خود در معیارهای ذکر شده در بالا در مقیاسی از 1 تا 10.

سپس، یک ارزیابی کتبی از نقاط قوت و ضعف هر رقیب تهیه کنید. به عنوان مثال، آیا آنها به دلیل موقعیت مکانی خود محبوب هستند؟ دید؟ کیفیت کارکنان آنها؟ قیمتشون خیلی بالاست؟ آیا محصول آنها فاقد ویژگی کلیدی مورد نیاز مشتریان است؟

همه چیزهایی را که باعث می شود مصرف کننده هر رقیب را انتخاب کند (یا انتخاب نکند) خلاصه کنید.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA_%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DB%8C

  • ۰۲/۰۲/۲۰
  • sanaz bbb

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی